Nog een nieuwe politieke partij in Aarschot

(1/1)

Dirk Luyten:
Geplukt van de website van Gemeentebelangen Aarschot

De Aarschotse Volkspartij (AVP)

Nog een nieuwe politieke partij in Aarschot

De Aarschotse Volkspartij is een nieuwe politieke partij die zich klaar maakt voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2012.
Het is een partij zonder politieke standpunten.
De man achter de partij is Patrick Verduyckt.

De AVP lijkt erg op GBA (Gemeentebelangen Aarschot).
GBA heeft daar geen enkele moeite mee. Dat moet kunnen in een democratie.
Hoe meer partijen in Aarschot, die de democratie in hun vaandel dragen, hoe beter.
Bij sommige klassieke Aarschotse partijen is de democratie ver zoek.
Rechtse versnippering, dat liggen enkel politiekers wakker van.

(GBA 11 juli 2010)

Jo Harings:
Straffe beweringen op die site. 'De AVP lijkt erg op GBA'. Als de standpunten nog niet volledig naar buiten zijn gebracht (bij beide), hoe kun je dit dan weten.... ;D

Patrick Verduyckt:
Eerst stond er zelfs "De nieuwe partij heeft dezelfde structuur en doelstellingen als Gemeentebelangen Aarschot", terwijl van beide nog geen spoor is op de website van de AVP.   ::)

Waarvan de reden mij echter totaal ontgaat is dat de coördinator van GBA een mail heeft gestuurd aan verschillende lokale perscorrespondenten om hen te melden dat de AVP van start is gegaan. Een mail waarvan een copie in mijn bezit is trouwens.
Dat is toch alsof de Carrefour een folder zou verspreiden met promoties voor producten van de Colruyt of den Delhaize?
Of zien jullie dat anders?

Met de bewering "Het is een partij zonder politieke standpunten" wordt bovendien wel erg kort door de bocht gegaan.
Het is een stukje uit een zin op de website van AVP dat totaal uit zijn context is gerukt en op die manier heel anders overkomt bij de mensen ...

Jo Harings:
Ik denk dat GBA zelf geen concrete politieke standpunten heeft? :-\
En dat die mails rondstuurd erover... Hij zal zo proberen in de krant te komen ofzo?

Navigatie

[0] Berichten index