Aarschots Forum
  Startpagina   Forum   Help Zoek Kalender Gallerie Inloggen Registreren  

*** Wordt één van onze partners. Klik hier! ***

Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag
  E-mail dit topic  |  Print  
Auteur Topic: Oude foto's van aarschot  (gelezen 35393 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jan Van Vlasselaer
Gast
« Gepost op: Maandag 04 Februari 2008, 12:36:19 »

Ziehier een link naar een site waar men oude postkaarten kan bekijken en eventueel aankopen van o.m. Aarschot, maar ook van over gans België.

http://cartes-postales.delcampe.be/page/list/language,D,cat,8791,var,Postkaarten-Europa-Belgie-Vlaams-Brabant-Aarschot.html

Best de moeite waard.  Vooral voor de wat oudere generatie onder ons, die hieraan nog wel wat herinneringen kunnen overgehouden hebben.

Jan
pevepe
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Woensdag 20 Augustus 2008, 20:09:48 »

Ik heb bij mijn ouders nog een heel aantal foto's zien liggen van in de goeden oude tijd .
Het probleem is wel dat die ingeplakt zijn in een boek en ik ze niet kan inscannen .
Hoe lossen we dit op ?
Met een goed fototoestel kunnen er scherpe foto's van gemaakt worden.
Patrick Verduyckt
Forumbeheerder
Al héél lang lid ...

Geslacht: Man

« Antwoord #2 Gepost op: Dinsdag 26 Augustus 2008, 20:38:12 »

Meer bepaald de splitsing van de Maaldersstraat en de Panoramaweg.
Dat punt ziet er nog steeds bijna hetzelfde uit, en ik denk zelfs dat dat huisje er nog altijd staat.
Misschien is een "toen en nu"-foto hier een goed idee?

Bezoek mijn nieuwe blog: www.verduyckt.be !!
"Wie zich vergeet voor te bereiden, bereidt zich voor om vergeten te worden."
jagdpanther.302
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Dinsdag 26 Augustus 2008, 20:40:06 »

Patrick, ik heb morgen een dagje vrij en ga daar dan werk van maken.  Als het droog blijft en ik vind het huisje, dan komt de "toen en nu" foto er morgen aan....
Deppe
Assertief bazeke

« Antwoord #4 Gepost op: Woensdag 27 Augustus 2008, 11:16:03 »

Da vin ik dus zalig eh zo'n vergelijkende foto's....

Nog iemand zoiets?

Kan er mij eigenlijk iemand iets vertellen over da luguber spookkasteeltje in onze straat in de bos? Meertselstraat dus eh...
fonskes
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Woensdag 27 Augustus 2008, 13:21:04 »

zeg mannekes, wist niet dat jullie zo een kerieuzeneuzen waren, waar is het prive recht naartoe, als die mensen daar in dat godvergeten gat willen zitten als een kluizenaar, wat houd ze tegen, we weten zo nog wel wat huizen staan waar het raar is, willen jullie die ook gaan afloeren, laat maar weten, adressen genoeg
swimmer
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Woensdag 27 Augustus 2008, 13:41:09 »

Waarschijnlijk gaan ze zichzelf voordoen als leden van de een of andere jeugdvereniging die op ruiltocht zijn . Lachen
Jan Van Vlasselaer
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Woensdag 27 Augustus 2008, 14:23:02 »

En we gaan zekers nie vergeten ons korte broek aan te doen en ons klakske op te zetten !!! Grijns
Deppe
Assertief bazeke

« Antwoord #8 Gepost op: Woensdag 27 Augustus 2008, 19:36:56 »

En vragen of we ons "bedonneke" met water is mogen vullen.

Da van beschoten te worden heb ik ook al gehoord.
Ik ben al is met de fiets da wegske ingereden ma ik vond da daar ma griezelig ze. Niks te zien, niks te horen,.... brrrr
Zo een moment da als ge u omdraait om terug weg te gaan er zo ne vieze voor uwe neus staat. Krijg al kiekevel
Patrick Verduyckt
Forumbeheerder
Al héél lang lid ...

Geslacht: Man

« Antwoord #9 Gepost op: Woensdag 03 September 2008, 23:16:32 »

Spijtig dat die foto zo klein is hé. Hebt ge thuis een grotere versie waarop ge meer details kunt zien Bert?
Dan mag je mij die altijd eens doormailen.

Bezoek mijn nieuwe blog: www.verduyckt.be !!
"Wie zich vergeet voor te bereiden, bereidt zich voor om vergeten te worden."
jagdpanther.302
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Donderdag 04 September 2008, 08:43:13 »

Nee Patrick, de foto in bijlage is de originele grootte welke ik in mijn bezit heb, zijnde 32 kb.  Je weet waar ik deze foto's haal, hij was spijtig genoeg niet in een grotere resolutie beschikbaar.  Ik vrees dat we nog even moeten wachten totdat er zo'n groter exemplaar opduikt, maar ik moet toegeven dat dit de eerste keer was, na maanden, dat deze foto boven water kwam.  Als ik'm terug tegenkom zal ik je zeker niet vergeten  Knipoog.
Deppe
Assertief bazeke

« Antwoord #11 Gepost op: Zaterdag 06 September 2008, 09:54:32 »

Beste forumlezers, en meerbepaald de geïnteresseerden in het "aarschot van weleer".

Vandaag kreeg ik mijn mailbox iets fantastisch( allee, vind ik toch) van mijn vader.
Een link naar een site met allemaal afbeeldingen van postkaarten van gans België. Mooi geordend per provincie en per stad.

Zet u neer en geniet... ik vond het alleszinds prachtig. Ik heb al enkele dingen gezien die ik ni kende.

Dit is 'm!!
http://cartes-postales.delcampe.be/page/category/language,D,cat,712,var,Postkaarten-Europa-Belgie.html

jagdpanther.302
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Zaterdag 06 September 2008, 10:14:04 »

Deppe, bedankt om deze link met ons te delen maar ge moet eens kijken naar het allereerste bericht op pagina 1 van deze topic ...... Knipoog.  Die link was de aanzet tot het starten van dit topic.
Deppe
Assertief bazeke

« Antwoord #13 Gepost op: Zaterdag 06 September 2008, 11:32:21 »

oeps...  Grijns

Ma toen was er nog geen sprake van mij in Aarschot...
The Skipper
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: Vrijdag 10 April 2009, 15:48:53 »

....
Trouwens, die kar in de straat, is dat niet zo'n kar waarmee een begrafenisondernemer de kist naar de kerk reed?
Als ik het me goed herinner is er in de Martelarenstraat zeer lang een begrafenisondernemer geweest, een paar huizen rechts van de Lombaardstraat. Of was dat echt precies op die hoek? (waar nu die bloemenwinkel is)

Ik heb hier navraag rond gedaan.  Die begrafenisondernemer zat op de hoek en noemde GOOVAERTS.  Wat ikzelf van vroeger nog kan herinneren is dat daarnaast een zeer klein onopvallend makelaarskantoor was.  Op de andere hoek had ge de wapenwinkel die men "(In/bij ?) De Ton" noemde.  Die winkelnaam bestond trouwens al veel langer.  Ik herinner mij nog ergens in een boek een oude zwart-wit foto gezien te hebben toen die winkel op de hoek nog geen wapenwinkel was maar ook al "(In/bij) De Ton" noemde....
Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog
  E-mail dit topic  |  Print  

Ga naar:  

*** Wordt één van onze partners. Klik hier! ***